top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תAdi Eckstein

איך יוצרים צילום אדריכלות איכותי בתאורה טבעית

עודכן: 21 באוק׳ 2018

כל אדריכל או מעצב פנים לוקח בחשבון בתיכנון האדריכלי את כניסת האור לחלל על מנת לנצל באופן מירבי את האור הטבעי. כך גם בצילום החלל יש להתחשב בתכנון זה, להשתמש בו ולצלם את החלל באופן הטבעי שיחמיא לחלל וישתמש ביתרונות הטבעיים של האור.

היום בבלוג אציג בפניכם את חשיבות השליטה באור טבעי לטובת צילום אדריכלי ייחודי, אומנותי המשקף באותנטיות את החלל ומייצר אפקט שמושך לקוחות ומשקף את החותם העיצובי שלכם.



1. למה להעדיף אור טבעי?

צילום אדריכלות ועיצוב פנים מצריך מיומנות טכנית יחודית וניסיון רב. כמו ברוב תחומי הצילום האור הוא המרכיב העיקרי בתמונה הוא זה שקובע את אופי התמונה ואת הרגש שהוא מעביר. כך גם בצילום אדריכלות, האור הטבעי יכול לשמש אותנו להבליט איזורים מסוימים ול״הסתיר״ אחרים, כך נוצר עומק והחלל לא נראה עמום ושטוח.



2. איך מנצלים את האור הטבעי לטובת צילום יחודי?

על מנת שהאור הטבעי ישרת אותנו ויחמיא לצילומי הפנים- יש להשתמש בו נכון ,לשלוט בו וללמוד כיצד הוא נופל על הפרויקט האדריכלי. יש למצוא את נקודות הזמן הנכונות בהם האור הטבעי בא לידי ביטוי באופן המדויק והנכון ביותר.



3. איך להארך מבחינת זמנים על מנת למצות את האור הטבעי?

על מנת לנצל את האור הטבעי עלינו לקחת בחשבון את מזג האוויר ולבדוק שענינו על השאלות הבאות: - לאיזה כיוון חזיתות הפרויקט - באיזה שעות ביום החזיתות יהיו מוארות - האם אור השמש נכנס לפנים החלל - האם יש השתקפויות נוספות שיכולות להשפיע על האובייקט האדריכלי וכו. כמובן שלא ניתן לשנות את מיקום האור הנופל על החלל, אבל בהחלט ניתן להשתמש ביתרונות של האור הספציפי ברגע נתון. ועלינו לחזות כיצד האור הטבעי יתפתח במהלך היום ולפי זה לתכנן את יום הצילום.


4. כך תשפיעו על סגנון הצילומים

סגנון הצילום היא נגזרת של בחירת סוג האור הטבעי- כמות האור וחוזקו הם אלו הקובעים את אופי הצילום. אור רך מייצר קונטרסט רך ומתון נותן אופי רך ונעים לפרטים בחלל, בד״כ ניתן לתפוס אותו בשעות הבוקר המוקדמות ובין הערביים. אור ישיר וקונטרסטי יכול לשמש אותנו כאשר אנו רוצים להדגיש את המבנה האדריכלי או פרטים מסויימים בחלל ומסייע לנו לייצר דינמיות וקונטרסט חזק, בד״כ ניתן לתפוס אור זה בשעות הצהריים כאשר השמש ישירה.


מימין: עדי הראל- עיצוב פנים, גיא אביקזר אדריכל.


5. מהי שיטת הצילום בשימוש באור טבעי?

על מנת לתפוס את האור הטבעי בצילומי פנים אדריכליים אני עובדת בשיטת צילום של מס׳ חשיפות. לאחר שבחרתי את הזווית הנכונה ביותר לחלל כאשר המצלמה מקובעת על חצובה אני מבצעת לפחות 3 חשיפות שונות של אותה זווית ובכך מאפשרת לכל חלק בתמונה את החשיפה המדויקת לו מבחינת כמות האור. לאחר מכן בשלב עיבוד התמונה, כל חלק בתמונה מקבל את החשיפה המדויקת לו מבחינת כמות האור והגוון ובכך נוצר צילום אחד ייחודי המורכב ממס׳ תמונות.


שיטת התאורה הטבעית בצילום אדריכלות יכולה להיות הפתרון הנכון עבור צילומי הפרויקטיים שלכם, על ידי שיטה זו החללים המעוצבות ישתקפו באופן המדיוק ביותר ויתחשבו בתכנון ובמחשבה שהושקעה בתכנון תאורת הפנים וכניסות האור הטבעיות לתוך החלל. צילום בשיטה זו מאפשר זרימה במהלך יום הצילומים, מאפשרת לצלם יותר זוויות, חוסכת לכם את עלויות הציוד הנלווה ומייצרת צילומים אותנטים הנאמנים ליצירה האדריכלית שלכם.


לצפייה בצילומי אדריכלות ועיצוב פנים - עדי אקשטיין צילום


289 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page